Bu kurs, iş faaliyetlerinin etkili ve verimli bir şekilde planlanması ve yönetimine odaklanır. Öğrencilere etkinlik ve verimliliği artırmak için operasyonel planlar tasarlamak, uygulamak ve değiştirmek ve ürün ve hizmetlerin kalitesini sağlamak için uygun sistemleri tasarlamak ve izlemek için bilgi ve beceri sağlar.
Bu, ihtiyaç duyulan kaynakların tanımlanmasını, uygun iş faaliyetlerinin planlanması ve dağıtılması, performans ölçütlerinin ve kalite standartlarının belirlenmesi ve izlenmesi ve ardından işteki sorunları çözmek için uygun önlemlerin alınması veya uygun tavsiyelerin yapılması ve ortaya çıkan değişikliğin yönetilmesi.
Bu kurs öğrencilerin, problem çözmeye özel olarak odaklanarak faaliyetlerin yönetimi ile ilgili konularda bir anlayış geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Kurs, farklı organizasyonların nasıl yapılandırıldığını ve kontrol edildiğini anlamak için bir temel sağlar, ve iş amaçlarının ve hedeflerinin önemi. Organizasyonun işleyişi ve operasyonları incelenir ve Öğrencilerden operasyonel planlar geliştirmeleri ve sunmaları istenir.
1.1 Organizasyonel işlevleri, ana süreçlerini ve işlevler arasındaki ilişkileri tanımlayın ve değerlendirin
1.2 Örgütsel süreçleri haritalandırmak için yöntemleri ve yaklaşımları gözden geçirin
2.1 Örgüt misyonunun, amaçlarının ve hedeflerinin bir örgütün yapısı ve kültürü üzerindeki etkisini açıklar.
2.2 Kuruluşlar için hedef belirlemeye yönelik farklı yaklaşımları analiz edin
2.3 AKILLI hedefler belirleyin
3.1 Organizasyonel amaç ve hedeflere ulaşılmasını destekleyen planlar geliştirin ve uygulamaya koyun
3.2. AKILLI hedefleri kullanın
3.3 Hedeflere ulaşıldığından emin olmak için planları izleyin ve kontrol edin
Bu kurs, öğrencilerin müşteri merkezli kuruluşların rolünü anlamalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Üç bölümden oluşmaktadır ; müşterileri anlamak, müşteri ihtiyaçlarını karşılamak ve değer katmaktır.
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), artık çoğu endüstri sektöründeki kuruluşlar tarafından aktif olarak benimsenmektedir. Ayrıca, müşteri ilişkilerinin yönetilmesi giderek daha karmaşık hale gelmesi sonucunda müşteri beklentileri değişmektedir.
Kursun amacı, öğrencilere müşteri davranışına ilişkin anlayış ve içgörü sağlamaktır. Becerileri geliştirecek ve öğrenciler, bir kuruluşun müşteriyi elde tutma ve ilişkileri korumak ve geliştirmek için kullanabileceği araçları ve uygulamaları kullanacak.
1.1 Müşteri davranışını analiz edin ve yaklaşımdaki kalıpları ve farklılıkları belirleyin
1.2 Müşterileri bölümlere ayırın ve hedef grupları belirleyin
2.1 CRM (müşteri ilişkileri yönetimi) ve müşteri ilişkileri pazarlama faaliyetlerini değerlendirin
2.2 Farklı sektörler için müşteriyi elde tutma uygulamalarını açıklayın ve örnekler verin
2.3 Müşterilere 'değer katma' kavramını gösteren örnekler oluşturun
3.1 Farklı sektörlerdeki müşteri merkezleri kuruluşlarını araştırın ve yaklaşımlarını değerlendirin
3.2. Leaner tarafından müşterilere yaklaşımını iyileştirmesiyle tanınan bir kuruluş için öneriler oluşturun
Bu kurs, karar verme, kararları uygulama ve bilginin kuruluşlar içinde nasıl kullanılabileceğine yönelik yaklaşımları keşfederek şirketler tarafından alınan farklı karar yollarına bakacaktır.
Ayrıca artan iş gücü yetkilendirmesi ve beklentisi, rekabetçi kuruluşlar için karar alma sürecinin çok daha katılımcı bir süreç olması gerektiği anlamına gelir. Aksi takdirde, yönetim ihtiyaç duydukları bilgi ve birikimi elde edemeyecek ve ayrıca alınan kararların etkili olmasını sağlamak için gereken taahhüdü kaybedecektir.
Kurs, öğrenciyi sonuç veya kararın kendisinden ziyade karar verme sürecini yönetme araçlarıyla donatmayı amaçlar. Öğrenci, karar alma yöntemlerini tanıyarak, proaktifliği ve yenilikçiliği sağlamak için paydaşların daha fazla katılımına duyulan ihtiyacı vurgulayabilir.
1.1 Kararların gerekli olduğu birkaç farklı iş konusunu gözden geçirin ve her durum için paydaş ihtiyaç ve beklentilerini analiz edin
1.2 Kararların gerekli olduğu iş konularıyla ilgili tüm ilgili bilgi ve bilgileri araştırın ve gözden geçirin
2.1 Belirli kuruluşlar için iş konularıyla ilgili bilgileri elde etmek için süreçleri değerlendirin ve yaklaşımda herhangi bir güçlü veya zayıf yönün nerede olduğunu belirleyin
2.2 Elde edilen bilgilere dayanarak kararlar alır, gerekçeler sunar ve kararın nasıl yaygınlaştırılması gerektiğini söyler
2.3 Karar verme sürecindeki iyileştirmeler için önerilerde bulunun ve sürece uygun katılımın olduğundan emin olun
3.1 Karar vermeye yönelik yeni yaklaşımları planlayın, iletin ve denetleyin
3.2. Karar verme sürecinin etkinliğinin değerlendirilmesine izin verecek önlemleri belirleyin ve geliştirin
Kurs, pazarlamanın temelini oluşturan ve stratejik hedeflere katkıda bulunabilecek temel modelleri, teknikleri ve teorileri araştıracaktır. Ayrıca öğrencilere karmaşık organizasyonlar içindeki pazarlama işlevinin eleştirel bir şekilde anlaşılmasını sağlayacaktır.
- Pazarlama karması ve pazarlama ilkeleri
- Pazarlama araştırması
- Uluslararası pazarlama planlaması
- Veri ve Bilgi Toplama Yöntemleri ve Teknikleri
- Stratejiye Temel / Geleneksel Yaklaşımlar
- Pazarlama metodolojileri
- İnovasyonun Yayılması, Ürün yaşam döngüsü ve deneyim eğrisi
- Pazarlama planındaki risk sorunları
- Stratejik Pazarlama Planının Bileşenleri
- Küresel Markalar dahil Marka ve Reklamcılık
- Çocuklara Reklamcılık
- Düzenleyici Çerçeveler
- Ürün/Hizmet Markasını Kullanın
- Davranışlar ve Tutumlar
- Davranışsal Sadakat Ölçütleri
- Müşteri Hizmetleri
- Dijital ve Küresel Pazarlama
- Küreselleşme teorileri ve vakalar
1.1 Pazarlama teknikleri ve araçlarının bir kuruluşun stratejisini nasıl destekleyebileceğini ve bunun pazarlama planını nasıl etkileyeceğini eleştirel bir şekilde değerlendirin
1.2 Karmaşık organizasyonlarda bir pazarlama planına katkıda bulunan pazarlama metodolojilerini ve yaklaşımlarını belirleyin
1.3 Pazarlama planıyla ilişkili riski ele alın
2.1 Bir pazarlama planının bileşenlerini ve her bileşenin stratejik hedeflere ulaşılmasındaki önem derecesini eleştirel bir şekilde analiz edin
2.2 Planın yüksek riskli bileşenleri için hafifletme stratejilerini ele alın
2.3 Karmaşık bir organizasyon için stratejik hedeflere ulaşacak bir pazarlama planı geliştirin
3.1 Planın stratejik hedefleri nasıl desteklediğini tartışın
3.2 Stratejik hedeflere ulaşmak için organizasyon eylemlerini ve yöntemlerini değiştirecek pazarlama planı için anlaşma sağlamaya yönelik bir yaklaşım geliştirin
3.3 Üzerinde anlaşmaya varılan planı eleştirel bir şekilde değerlendirin ve gözden geçirme önlemlerini sağlayın
Dünya'nın kapılarını aralayın